.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مشروح گفتگوی تلويزيوني رئیس جمهور با مردم

رئيس جمهور گفت: هدفمند كردن يارانه‌ها ريل اقتصاد كشور را درست و زير ساخت‌ها را آماده مي‌كند تا به سمت اقتصاد نوين در كشور حركت كنيم.

به گزارش شمال نیوز، محمود احمدي نژاد رئيس جمهور سه‌شنبه شب در گفتگوي زنده تلويزيوني با مردم كه از شبكه اول سيما پخش شد، با تشكر از بزرگواري ملت ايران و حضور تاريخ ساز در راهپيمايي 22 بهمن گفت: اين حضور باشكوه دوران جديدي را براي ملت ما و دنيا رقم زد و عظمت ملت ايران را نشان داد.
وي افزود: اهميت اين حضور زماني بيشتر معلوم مي شود كه بدانيم براي اولين بار بعد از انقلاب اين حضور باشكوه بدون تبليغات قابل توجه انجام شد و تبليغات در مقايس با سال‌هاي قبل كمرنگ‌تر بود.
احمدي نژاد با اشاره به گذشت سي سال از انقلاب اسلامي تخمين برخي صاحب نظران از جمعيت حاضر در راهپيمايي امسال 22 بهمن را 1.7 برابر سال گذشته دانست و تصريح كرد: مردم ما امسال با استحكام، نشاط و اراده آمده بودند و همه در هر سني يك حرف را مي‌زدند و يك نگاه بلند و وحدت بي‌نظير به نمايش گذاشته شد.
رئيس جمهور با بيان اينكه در انقلاب ما تحولات جديد متعصب از رفتار انساني است و پايه گذار اين شيوه جديد ملت ايران بوده است، اين روش را موفق‌ترين روش پيشبرد آرمان‌ها دانست و اظهار داشت: حماسه 22 بهمن نشانه و سر آغاز تحول در نظام بين المللي است و اين از آن جهت اهميت مي‌يابد كه در اين سي سال به جز چند سال اول، محور اصلي دشمني‌هاي آنان و معادلات اساسي آنها بر اساس ضديت با ملت ايران شكل گرفت. اما ملت ما با روش خود با آنها مقابل كرد و آنان را عقب زد.
وي تصريح كرد: آنها تصور مي‌كردند انقلاب به نسل دوم و سوم نخواهد رسيد و چون همه سياست‌هاي خود را بر اساس آن ترسيم كرده بودند، معادلاتشان به هم ريخت.
احمدي نژاد به ملاقات اخير خود با يكي از مسئولان خارجي در نهاد رياست جمهوري اشاره كرد و اظهار داشت: آن مسئول مي گفت: كه ملت ما از پيشرفت‌هاي ايران بسيار خوشحال است و ما پيشرفت‌هاي شما را متعلق به همه از جمله خودمان مي دانيم.
احمدي نژاد با بيان اينكه حتي در خود آمريكا نيز همينگونه است، افزود: يكي از جراحان ايراني كه در غرب مشغول به كار است اخيرا به ايران آمده بود و مي گفت بعد از پرتاب موفق اميد دوستانم اتاق من را پر از گل و كارت تبريك كردند.
وي ادامه داد: وقتي تهديد‌ها شكست شده و نتيجه نداد، تمام معادلات معكوس مي‌شود؛ اكنون انقلاب از نقطه بلوغ خود عبور كرد و ملتي قابل اتكا براي همه ملت‌ها است و پيروزي و درستي خود را نشان داده است.
مجري اين گفت و گوي زنده تلويزيوني از رئيس جمهور پرسيد كه شما بر چه اساسي تحولات عظيم در جامعه جهاني را پيش بيني مي‌كنيد كه احمدي نژاد پاسخ داد: اين يك واقعيت در حال وقوع است كه هم پايه نظري محكم و هم مشاهدات عيني روشن دارد.
وي افزود: براي ما مسلمانان قطعي است كه امپراطوري ها پايان عمري معيني دارند و مي‌توانند تا فرو پاشي آنها را رصد كرد؛ خداوند وعده داد كه قدرت‌ها زور گو را مضمحل خواهد كرد و از زماني كه وجه ظلم آنان بر ساير وجوه‌شان غلبه كند اين نقطه آغاز فروپاشي است.
رئيس جمهور بناي نظام سلطه را در نقطه مقابل فطرت انسان‌ها دانست و و افزود: از لحاظ نظري نيز جبهه استكبار در بن بست همه تئوري هاي خود قرار گرفته است؛ آنها تاكنون با پيشرفت هاي اقتصادي بر تئوري‌هاي ديگر خود لباس حقانيت مي پوشاندند اما اين نيز فرو ريخت و اكنون دنيا نسبت به همه شعارهاي استكبار بي رغبت است و ملت‌ها نسبت به آنها حالت برائت دارند.
احمدي نژاد با بيان اينكه حداقل 20 سال است كه هيچ زايش نظري در آنها اتفاق نمي‌افتد، تصريح كرد: هر تمدن و هر امپراطوري زماني كه به اين نقطه برسد كه ايده خود را به زور تحميل كند، آغاز فروپاشي است؛ از نظر سياسي نيز آنها در بن بست هستند و قادر به حل هيچ يك از مسائل جهان از جمله در عراق، فلسطين، لبنان، افغانستان، آسياي شرقي، آفريقاي جنوبي و ساير نقاط دنيا نيستند؛ به لحاظ اقتصادي هم اكنون موج برگشته و كارهاي آنان مشكلي را حل نمي‌كند و عمق آن بيشتر از چيزي است كه با يك حركت بتوان آن را حل كرد.
وي يكي ديگر از نشانه هاي فروپاشي نظام سلطه را اين دانست كه تك صدايي ورافتاده و ملت‌ها با صداي بلند صداي نظام سلطه را پايين كشيدند.
احمدي نژاد با بيان اينكه ابهت نظامي نظام سلطه نيز در هم شكسته و ديگر نمي‌توانند به سلطه ادامه دهند در پاسخ به سوالي درباره ماجراي غزه گفت: اين هم از نشانه هاي فرو پاشي نظام سلطه است كه آنها دست به هر جنايتي زدند اما باز هم مجبور به عقب نشيني شدند.
وي افزود: نظام حاكم بر دنيا كه بر پايه برخي تئوري‌ها شكل گرفته بود در هم شكست و بايد منتظر تحولات جديد بر پايه جديد بود.
رئيس جمهور تصريح كرد: علاوه بر همكاري بايد پايه هاي نظري همكاري‌هاي جديد نيز شكل بگيرد و حتما بايد دنبال پايه‌هاي جديد براي مباني جديد باشيم كه اين نيز همان مباني ملت ايران است كه استقبال وسيعي از آن شده است.

*بيش از 85 درصد اهداف برنامه چهارم توسعه محقق مي‌شود

احمدي نژاد در پاسخ به اين سوال كه برخي مي‌گويند آمار و ارقامي كه دولت ارائه مي كند با واقعيت تطبيق ندارد و يا اينكه اهداف برنامه چهارم توسعه محقق نشده است، اظهار داشت: برنامه چهارم توسعه هنوز تمام نشده و بايد نتايج اجراي اين برنامه در سال جاري و سال آينده را استخراج كنيم تا معلوم شود چقدر اهداف برنامه محقق شده است.
وي با بيان اينكه به طور متوسط 3 برنامه توسعه پيشين 64 - 65 درصد محقق شده و هيچ كدام نزديك به صد در صد محقق نشده‌اند افزود: اما مطمئن باشيد بالاي 80 -85درصد برنامه چهارم توسعه محقق خواهد شد.
احمدي نژاد با اشاره به اينكه آخرين ميزان رشد اقتصادي كشور 2/7 درصد بوده است و هدف برنامه چهارم توسعه 8 درصد بوده خاطر نشان كرد: اين نشان مي دهد كه تقريبا 90 درصد از هدف برنامه چهارم توسعه در زمينه رشد اقتصادي محقق شده و اين رشد بالايي است.
رئيس جمهور با بيان اينكه در صادرات غير نفتي هدف برنامه چهارم محقق شده و از آن رد شده‌ايم، اظهار داشت: اين در حالي است كه ميزان صادرات غير نفتي پيش بيني شده در برنامه چهارم توسعه 2 برابر سوم توسعه است ولي برنامه هاي دوم و سوم توسعه از اين نظر بسيار به هم نزديك بودند.
احمدي‌نژاد ادامه داد: در برخي بخش‌ها از اهداف برنامه چهارم توسعه عبور كرديم اما در برخي بخش‌هاي ديگر شرايط اجازه نداده است كه به اهداف پيش‌بيني شده دست پيدا كنيم. اما مجموعاً بالاي 85 درصد از اهداف برنامه چهارم توسعه محقق شده است.
وي در خصوص برخي اظهار نظر‌ها مبني بر اينكه آمار ارائه شده از سوي دولت با واقعيت منطبق نيست، تاكيد كرد: اين اظهار نظر‌ها از آن بي‌انصافي‌ها است كه در حق دولت انجام مي‌شود و اين در حالي است كه اعداد مذكور را همان دستگاه‌هايي ارائه مي‌كنند كه در دولت‌ها قبل نيز ارائه مي‌كردند و بسياري از افراد عضو اين نهاد‌ها همان افراد سابق هستند، لذا اين درست نيست كه بگوييم آمار‌ها غلط است چون همه آمارهاي دولت‌هاي گذشته نيز زير سوال مي‌رود.
رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه آزادي مطلق وجود دارد و هر كسي هر چه دلش خواست مي‌گويد تصريح كرد: با اين وجود يك نظام جامع آماري را طراحي كرده‌ايم تا آمار‌ها را يك مرجع رسمي اعلام كند.
احمدي‌نژاد در خصوص لايحه بودجه و برخي اظهارنظرها مبني بر كسري 44 هزار ميليارد توماني بودجه نيز گفت: بودجه‌اي كه به مجلس ارائه كرديم مطلقا كسري بودجه نداشت؛ نه كسري آشكار و نه كسري پنهان، لذا تعجب مي‌كنم كه برخي اين موارد را مطرح مي‌كنند.
وي با بيان اينكه ممكن است فردي بگويد درآمدهاي پيش بيني شده در يك بخش صد در صد محقق نمي‌شود، اظهار داشت: اين امر در گذشته نيز اتفاق افتاده است، اما در خود بودجه ساز و كارهايي براي حل اين مشكل پيش بيني شده است، چه آنكه در سال جاري نيز اين اتفاق افتاد اما مديريت كرديم و بدون ارائه متمم بودجه و دريافت منابع جديد و تنها با اصلاحيه‌ها يعني جابه جايي هزينه‌ها اين مشكل را بر طرف كرديم.
رئيس جمهور در ادامه تاكيد كرد: بهتر است رسانه‌ها بودجه را عينا چاپ و منتشر كنند تا همه آن را ببينند و از روي وهن و گمان قضاوت نكنند.
احمدي نژاد با اظهار تعجب از اعلام نظر مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي مبني بر كسري 44 هزار ميليارد توماني بودجه گفت: اگر واقعا مركز پژوهش‌ها درست مي‌گويد براي اين 44 هزار ميليارد توماني راه حل ارائه كند.
وي همچنين با بيان اينكه ممكن است كاهش قيمت نفت اثراتي بر اقتصاد كشورمان داشته باشد، افزود: اما مطمئناً اينگونه نيست كه برخي اعلام مي‌كنند مشكلات جدي خواهيم داشت، چراكه خوشبختانه ذخاير ارزي به ميزاني وجود دارد كه اگر 3-4 سال همين وضعيت در وضع ادامه پيدا كند تمام فعاليت‌هاي اقتصادي و سازندگي را كشور را مي‌توانيم با همين شيب تند به پيش ببريم و اگر از اين شيب بكاهيم، مي‌توانيم 5 -6 سال فعاليت‌هاي اقتصادي را بدون مشكل ادامه دهيم چرا كه ذخاير ارزي كشور در وضعيت استحكام بخش و مطمئني است.
رئيس جمهور تصريح كرد: با اين وجود در اين زمينه تدابيري را به كار برده ايم و به عنوان مثال برخي از هزينه‌ها را كنار گذاشته‌ايم. اما اين كار بر رشد كشور مشكلي پيش نمي‌آورد، ضمن اينكه سرمايه گذاري و بخش بهداشت و آموزش افراد را در اولويت قرار داده‌ايم و ترتيبي اتخاذ كرده‌ايم كه بدون كم شدن سرعت آباداني كشور بودجه تنظيم شود.
احمدي‌نژاد ادامه داد: نظام برنامه‌ريزي نيز به اين شكل است كه فرجه‌هاي را در برنامه پيش‌بيني مي‌كند تا اگر در يك بخش درآمد‌ها محقق نشد برنامه سازندگي دچار مشكل نشود. چه آنكه در همي كارهاي اسلام شايد بيش از 10-12 هزار ميليارد تومان هزينه اضافي از مجلس به عهده دولت گذاشته شد، اما دولت مديريت كرد و مشكلي پيش نيامد و در اجراي قانون بودجه مطلقا كسري نداشتيم.
وي در پايان اين بخش سخنان خود اظهار داشت: با دوستان خود صحبت كرديم تا در هر بخشي از در آمدها احساس مي كند مشكلي وجود دارد با ما در ميان بگذارد تا حل كنيم.

*قانون مديريت خدمات كشوري از فروردين 88 اجرا مي‌شود

در پاسخ به اين سوال كه آيا افزايش درآمدهاي مالياتي براي دولت محقق مي‌شود، گفت: در بحث درآمد‌هاي مالياتي بخشي طلب 3 هزار ميليارد توماني از بانك مركزي است 2 هزار و 500 ميليارد تومان هم از ماليات نفت طلب كار هستيم كه اينها را بايد بدهند و تا الان در اين 3 ساله پيش بيني هاي دولت در مورد در آمدهاي مالياتي محقق شده است.
وي در پاسخ به اين سوال كه چند سال است اين معوقه‌ها گرفته نشده و بانك مركزي هم بنگاه اقتصادي نيست كه ماليات بپردازد، اظهار داشت: همه بخش هاي دولت حتي كارمندان و شركت‌ ‌هاي دولتي ماليات مي دهند، بانك‌هاي دولتي هم همه ماليات مي‌دهند البته در مورد رقم اين طلب دولت، اختلافات محاسباتي بين وزارت اقتصاد و بانك مركزي وجود داشت كه خوشبختانه به تفاهم رسيدند.
احمدي‌نژاد در پاسخ به اين سوال كه شاخص‌هاي مثبت بودجه 88 چه چيز‌هاي است، عنوان كرد: در اين 3 سال بودجه‌هاي كه دولت داده و عمل كرده در راستاي كاهش وابستگي‌هاي بودجه به نفت بود و در اين فضا كه قيمت نفت كاهش پيدا كرد دولت از اين تهديد به عنوان فرصت استفاده كرد و وابستگي به نفت را در بودجه كشور كاهش داد.
رئيس جمهور توسعه فعاليت‌هاي عمراني و سرمايه گذاري با وجود كاهش قيمت نفت را ويژگي‌ ديگر بودجه 88 دانست و گفت: ويژگي‌ سوم بودجه 88 آن است كه قانون مديريت خدمات كشوري را در حد بودجه به صورت كامل اجرا خواهيم كرد و حقوق‌هاي كارمندان از ابتداي فروردين بر اساس قانون مديريت خدمات كشوري خواهد بود.
وي با بيان اينكه بودجه جاري كشور ظرفيت اين جهش را نداشت، اضافه كرد: دولت به خودش فشار آورد و تدابيري اتخاذ كرد كه با كمك مجلس قانون مديريت خدمات كشوري را به صورت كامل اجرا كند كه اجراي آن تحولي بزرگ در پرداختي كارمندان و طبقه بندي مشاغل است.
احمدي نژاد ويژگي‌ چهارم بودجه 88 را گامي بلند تر در جهت شفاف سازي دانست و افزود: هر چه بودجه شفاف تر باشد به نفع همه است.
رئيس جمهور افزود: نكته ديگر اينكه سقف يارانه‌ كالا‌هاي اساسي را بيش از هزار ميليارد تومان افزايش داده‌ايم.
وي در پاسخ به اين سوال كه هدفمند كردن يارانه‌ها و طرح تحول اقتصادي چه زماني اجرا خواهد شد، اظهار داشت: طرف هدفمند كردن يارانه‌ها يك تكليف دولت بود كه در برنامه هاي سوم و چهارم قطعي بوده و در بحث قانون جامع تامين اجتماعي، حمل و نقل و ... دولت مكلف بوده است.
احمدي نژاد با بيان اينكه مباني و منابع لازم را براي اجراي اين طرح داشتيم، ادامه داد: حدود 3 سال درباره اين طرح كار كارشناسي انجام شد منتهي دوستان در مجلس نظرشان اين بود كه كار بزرگي است و لايحه بدهيد كه دولت وقت زيادي گذاشت و لايحه را آماده كرد كه كليت آن در مجلس تصويب شد.
رئيس جمهور با اشاره به تشكيل كميسيون ويژه در اين رابطه در مجلس اظهار داشت: كل مجلس در اين زمينه توجه نشان داده چون لايحه‌اي مهم است و ريل اقتصادي كشور را درست مي‌كند و زير ساخت‌ها را آماده مي‌كند تا اصل 44 اجرا شود و به سمت اقتصاد نوين در كشور حركت كنيم.
وي با بيان اينكه تجربه اين كار در كشور ما وجود نداشته است، عنوان كرد: دولت بر روي تجربه ديگر كشورها مطالعه كرد و تقريبا از ظرفيت كارشناسي كشور استفاده كرد و مجلس محترم هم در اين زمين وقت خوبي گذاشته است.
احمدي نژاد با بيان اينكه آثار طرح هدفمند كردن يارانه‌ها را در بودجه 88 ديده‌ايم، افزود: فرض بر اين است كه مجلس اين طرح را تصويب كند البته مجلس حق دارد كه اصلاح و تكميل‌هاي صورت دهد.
رئيس جمهور طرح هدفمند كردن يارانه‌ها را داراي منطقي روشن دانست و افزود: نه ما و نه قانون معتقد به حذف يارانه‌ها نيستيم بلكه يارانه‌ها بايد با اهداف معين و در نقاط هدف معين داده شود.
وي طرح هدفمند كردن يارانه ‌ها را داراي چند بخش روشن دانست و اضافه كرد: يكي از اين بخش‌ها قيمت گذاري و اصلاح قيمت‌ها است و بخش ديگر تخصيص منابع حاصل از اصلاح قيمت‌ها است و ما در نظر گرفته ايم در گام اول 60 درصد اين منابع در اختيار 7 دهك قرار بگيرد و 25 درصد براي دولت در راستاي جبران هزينه‌ها و توسعه فعاليت عمراني باشد.
وي با بيان اينكه در اين راستا به دنبال كاهش هزينه‌هاي نفتي و اصلاح پايه‌هاي تورم هستيم، اضافه كرد: 15 درصد از اين منابع نيز براي كمك به توليد اختصاص خواهد يافت.
رئيس جمهور با اشاره به تصويب كليات اين طرح در مجلس ابراز داشت: مجلس وارد جزئيات خواهد شد و در اين راستا نيازمند همدلي و همراهي هستيم. اميدوارم زودتر خروجي طرح مشخص شود تا بتوانيم آثار لايحه را در بودجه ببينيم البته اگر تصويب طرح عقب بيفتد آثار آن هم از بودجه كنار مي‌رود.
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه هدفمند كردن يارانه ها بدون اصلاح قيمت‌ها معنا ندارد، افزود: واقعي كردن قيمت‌ها بايد با جبران براي مردم همراه باشد و بايد يك ماه قبل از اجراي طرح جبراني مذكور در حساب مردم باشد، چرا كه ما به دنبال اخلال در نظام اقتصادي و فشار به مردم نيست.
وي با اشاره به ايراد برخي از اين طرح مبني بر اينكه تورم ايجاد مي‌كند تصريح كرد: اين تورم نيست بلكه يك جهشي است كه بلافاصله استهلاك آن شروع مي شود زمان بندي مشخصي دارد و ظرف 18 ماه مستهلك مي‌شود.
رئيس جمهور به ايراد برخي افراد به پرداخت نقدي به مردم اشاره و اضافه كرد: بايد به مردم اجازه بدهيم تا خودشان انتخاب كنند. ضمن اينكه پرداخت غير نقدي دو اشكال مهم دارد و يكي از اشكالات آن است كه يك ساختار اداري عريض و طويل و مديريت مي‌خواهد كه باعث اتلاف منابع و شكل گيري برخي از روابط نادرست مي‌شود.
وي به ايراد دوم پرداخت غير نقدي به مردم اشاره و عنوان كرد: در اين حالت نقش مردم را از مديريت منابع خودشان حذف مي‌كنيم در صورتي كه با مديريت خود مردم، سبد مصرف خانوار‌ها تغيير كرده و بسيار به نفع كشور خواهد بود.
رئيس‌جمهور به تعابير بدي كه مردم را فلان‌پروري مي‌كنند، اشاره و اضافه كرد: اين تعابير غيرمنصفانه است و كساني اين حرف‌ها را مي‌زنند كه قبلاً اعلام كرده‌اند كه رقم به مردم مي‌دهند.

*كسري يك ميليارد دلاري تفريغ بودجه، يك اختلاف حسابداري بوده است

احمدي نژاد رئيس جمهور در ادامه گفتگوي مستقيم تلويزيوني با مردم در پاسخ به اين سوال كه اگر يارانه‌هاي انرژي حذف شود آيا مبلغي كه به حساب مردم واريز ‌مي‌شود كفاف تامين آن هزينه ‌ها را خواهد داد، گفت: اگر قرار بود يارانه‌ دولت در مورد انرژي به طور يكنواخت توزيع شود شايد چنين مشكلي پيش مي‌آمد چون 70 درصد از انرژي توسط 3 دهك بالاي جامعه مصرف مي‌شود و مي‌بينيم در حالي كه يك خانواده 50 متر مكعب گاز مصرف مي‌كند، خانواده ديگري 3 هزار متر مكعب مصرف دارد و الان وضعيت به گونه‌اي است كه هر كس بيشتر مصرف‌ مي‌كند يارانه بيشتري مي‌گيرد. اما وقتي پرداخت يارانه‌ها هدفمند شود در واقع حداقل 4 دهك پايين جامعه را تقويت مي‌كنيم، 3 دهك را هم جبران كامل‌ مي‌كنيم و از ميزان پس انداز و توسعه سرمايه‌ي 3 دهك بالا كم مي‌‌كنيم كه البته بعدا جبران خواهيم كرد.
وي با بيان اينكه بيت المال پول خود مردم است و بايد بگذاريم خود مردم آن را مديريت كنند، افزود: آنها كه به هدفمند كردن يارانه‌ها ايراد مي‌گيرند بگويند اكنون كه ما داريم براي نان يارانه مي‌دهيم آيا آنها معتقدند با توجه به اينكه نيمي از اين يارانه در جهت هدفش نيست پس بايد به طور كامل آن را حذف كنيم. آيا اين به نفع مردم است؟ يا بهتر اين است كه هدفمند كنيم و اجازه بدهيم خود مردم انتخاب كنند كه با سرمايه‌اشان چه چيزي بخرند؛ اين نهايت احترام به مردم است و بكار بردند واژه‌هاي مانند فلان پروري توهين است. اينها كه اين صحبت‌ها را مي‌كنند خودشان در زمان انتخابات از دادن فلان مبلغ به مردم صحبت مي‌كردند و خود كساني كه ما را مكلف به اجراي قانون برنامه مي‌كنند و خودشان آن را نوشتند به اين كار ما ايراد مي‌گيرند.
احمدي نژاد در پاسخ به سوال ديگري درباره مطلبي مبني بر گم شدن يك ميليارد دلار توسط دولت كه از سوي ديوان محاسبات مطرح شده است، گفت: خوب شد كه اين موضوع را مطرح كرده‌ايد در اينجا. جزوه مفصلي از حرف و حديث‌هايي كه در اين مورد مطرح شد دارم كه مثلا در آن نوشته از قانون شكني دست برداريد. يك ميليارد دلار در دولت احمدي نژاد گم شد، يك ميليارد دلار ناقابل.
وي افزود: كار ديوان محاسبات اين است اسناد هزينه اي دولت را با قانون بودجه تطبيق مي‌دهد و اگر جايي تخلفي اتفاق افتاد يا سوء استفاده اي شده باشد، دادستاني و هيات‌هاي مستشاري ديوان محاسبات آن را بررسي مي‌كنند و چند كار صورت مي‌گيرد يا متخلف را مجازات اداري مي‌كنند، اگر به بيت المال خسارت وارد شده باشد از حقوق او كم مي‌كنند و اگر سوء استفاده اي شده باشد توسط قاضي مجازات مي‌شود.
وي ادامه داد: ديوان در مقاطع مختلف زماني مسائل را بررسي مي‌كند و اگر اين مسيري كه عنوان كردم طي نشود پس تخلف قطعي صورت نگرفت‌ است.
رئيس جمهور ادامه داد: كار بودجه اين است كه مبلغي را براي كارها به دولت مي‌دهند و بعد اسناد را دريافت مي‌كنند و مورد بررسي قرار مي‌گيرد اما در اين ميان در مورد دولت مقداري بي انصافي شد.
احمدي نژاد تصريح كرد: وزارت نفت از فروش نفت خام مطلقا يك دلار دريافت نمي‌كند بلكه خريداران گشايش اعتبار مي‌كنند و بانك مركزي درآمد را به حساب‌هاي خارج از كشور مي‌ريزد و در حقيقت پول فروش نفت خام به حساب بانك مركزي مي‌رود و اين غير از خزانه داري دولت است يعني به خزانه دولتي مربوط نيست بلكه هر سال قانون بودجه مقدار معيني از آن در آمد را اجازه مي‌دهد كه به خزانه دولت بيايد و صرفا اجراي قانون بودجه شود.
احمدي نژاد افزود: يكي از عنوان هاي كه براي آن پول به حساب دولت مي‌آيد سود سهام شركت‌هاي نفت است كه البته مشخص نيست چه زماني واريزي شود چون در آمد نفت، به روز نيست و پولش چند وقت بعد به حساب مي‌آيد.
وي ادامه داد: در ديوان محاسبات يك كم دقتي اتفاق افتاد و در همان گزارشي كه گفته است مبلغي واريز نشده در همان جا به نوعي گفته شد كه واريز شده است و در حقيقت دو عددي كه ارتباطي با هم نداشتند را به موضوع مربوط كردند كه اين به معناي بردن پول و سوء استفاده كردن نيست بلكه يك اختلاف حسابداري است.
رئيس جمهور از ديوان محاسبات و كساني كه آن گزارش را قرائت كردند گله گذاري كرد و اظهار داشت: من مدعي اين هستم كه اين دولت، دولت پاك است؛ مگر مي‌شود يك ميليارد دلار گم شود؟ سيستم فروش نفت و بانك مركزي و خزانه وزارت اقتصاد آن قدر دقيق و مستحكم است و نظارت سه قوه آنقدر مستمر صورت مي گيرد كه خزانه ما به ريال با محاسبات برابري مي‌كند و در اين مورد نيز هم نامه خزانه هم نامه بانك مركزي و گزارش محاسبات موجود است و اصلا هيچ گاه ما 80 ميليارد دلار در آمد نفت نداشته ايم كه عده اي مي آيند و مي ‌گويند كه ما روزانه 3 و نيم ميليون نفت مي‌فروشيم و ضرب در قيمت مي‌كنند و مدعي مبلغي مي‌شوند.
وي ادامه داد: اين دولت است كه بايد بگويد يك ميليارد من را ندادند چون معادله اين مبلغ را دولت در فعاليت‌ها خرج كرده است؛ بعضي از اين همين نخبگان نمي‌دانند خزانه و بانك مركزي چيست چون همه پول به حساب بانك مركزي مي‌رود نه خزانه دولت و بعد سهم دولت در بودجه به مرور به خزانه دولت مي‌آيد و هزينه مي‌شود و ريال به ريال آن كنترل و حسابرسي دارد.
رئيس جمهور با بيان اينكه بعضي ‌ها با بي‌توجهي فقط مطالبي را عنوان مي‌كنند، گفت: در دولت‌هاي قبل در تفريق بودجه يكسال 6 ميليارد دلار كم بود اما بعد بررسي كردند و ديدند حساب درست بوده است؛ نبايد كاري كنيم كه بعضي از سازمان هاي استكباري با همين حرف‌هاي غير مستند و بي‌توجهي در مورد ما قضاوت كنند چون در اين سيستم محكم حتي يك دلار هم نمي‌تواند جابه جا شود.

*صادرات غيرنفتي در دولت نهم از 15 سال قبل از آن بيشتر بوده است

رئيس جمهور در پاسخ به اين سوال كه برخي اظهار مي‌كنند كه دولت بيشتر از سقف بودجه، بنزين وارد كرده است، با اشاره به اينكه وزارت نفت موظف ا

استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.386 seconds.